Case Study
WebinarGeek

Conversie kosten ruim 38% gedaald!

Online Adverteren met AdWords

WebinarGeek is het beste webinar platform van Nederland. Het is complete software met marketing tools en statistieken. WebinarGeek is de eerste all-one-webinar marketing oplossing. Met een live webinar bereik je eenvoudig veel mensen. Ze leveren krachtige webinar software, marketing tools en analytics.

Host your webinars like a boss”

Lees hieronder verder hoe we de case van WebinarGeek hebben opgepakt.

Het project

Om blijvende groei te realiseren zijn wij aan de slag gegaan met de Google AdWords campagnes van WebinarGeek. We richten ons samen op 3 elementen: kijken waar de conversies vandaan kwamen, de conversie kosten omlaag brengen en de totale kosten omlaag brengen tegenover betere resultaten. Geen gemakkelijke doelen, maar wel realiseerbaar.

“Op basis van een uitgebreide analyse werd een duidelijk plan opgesteld om het aantal conversies te verhogen en de kosten per conversie te verlagen.
De benodigde kennis van Insoon heeft onze resultaten met het adverteren op Google naar een hoger niveau gebracht.  De goede service en het persoonlijke contact maken de samenwerking heel prettig.”

—Remco treuren Webinargeek

De online strategie

Om samen de strategie te bepalen hebben we weekelijks contact en één keer maandelijks contact op locatie. Dit maakt de samenwerking zeer soepel en probleemloos. We zijn continu bezig met het monitoren en het optimaliseren van de campagnes. Daarnaast doen we aan remarketing om de potentiële klant nog makkelijker te bereiken.

Door de wekelijkse analyses kunnen we de campagnes tijdig en gericht bijsturen. Dit levert mooie resultaten op. In de eerste 6 maanden zijn de kosten per conversie met ruim 38% teruggedrongen en zijn de totale kosten met ruim 25% gedaald tegenover betere resultaten.

De strategie en behaalde doelen:

  • Het onderscheiden van de conversies: branded vs niet-branded
  • Daardoor gerichter adverteren
  • Continu zoektermen uitsluiten & trefwoorden toevoegen
  • Minder loze clicks
  • Conversie kosten teruggedrongen
  • Groei in het aantal conversies
  • Flinke daling in de totale kosten

Goede resultaten en een hoge klanttevredenheid

Door een goede samenwerking en door gericht doelen te stellen, hebben we de laatste maanden goede resultaten behaald. We gaan efficienter en effectiever om met de kosten en het budget. Dit resulteert in een zeer nauwkeurige en goed uitgevoerde optimalisatie.

Ook interesse in een online marketing strategie op maat? Bekijk ons aanbod hier

%

Lagere kosten per conversie

%

Meer Conversies

%

Minder kosten

Ook interesse in Google AdWords

Informeer naar de mogelijkheden