De 5 voordelen van Google AdWords voor je bedrijf

Het starten met Google Adwords is voor veel ondernemers een onzekere stap. Vaak kost het aardig wat geld en is er enigszins onzekerheid wat het nou daadwerkelijk opbrengt. In dit artikel bespreken we de 5 voordelen van Google Adwords en waarom je AdWords zou moeten gebruiken voor uw bedrijf.

  1. Google AdWords werkt sneller dan SEO

    Google AdWords en Search engine optimalisatie zijn beide methodes om meer verkeer en meer leads te genereren. Het grootste voordeel van AdWords is dat het sneller werkt dan SEO. Hier zijn de drie belangrijkste redenen waarom AdWords beter werkt:

    – Je kan meerdere trefwoorden tegelijkertijd gebruiken.
    – Je kan campagnes toevoegen/verwijderen, aan/uit zetten wanneer je wilt.
    – Advertentie kunnen met het juiste budget gelijk bovenaan komen te staan.

    Dit betekent niet dat je geen SEO moet gebruiken. Een goede SEO heeft positieve effecten op de lange termijn. SEA, zoals AdWords heeft direct resultaat. Bovendien, is het platform (AdWords) transparanter en weet je precies wat er met jouw advertenties gebeurt. Simpel gezegd: advertenties geven je direct resultaat tegenover een directe vergoeding. SEO geeft langdurig succes, mitst er de juiste inspanning wordt geleverd aan de kwaliteit en inhoud van je website.

  2. ‘Brand awareness’

    Google AdWords is naast het stimuleren van verkeer, klikken en conversies, ook een efficiënte manier om te vertellen over jouw merk. Door branding campagnes te gebruiken, wordt de ‘awareness’ voor je merknaam vergroot. Wat uiteindelijk tot meer conversies moet leiden.

  3. Opnieuw verbinding maken maken met bezoekers die jouw website hebben verlaten

    Een van de grootste voordelen van Google Adwords is het opnieuw contact maken met bezoekers van jouw website. Voer display remarketing en RSLA-campagnes in, zodat jouw vroegtijdige website verlaters opnieuw ‘getriggerd’ kunnen worden.

  4. ‘Meten is weten’

    Het is erg lastig om de uitkomst van traditionele advertentie methode te meten. Denk hierbij aan kranten, radio en televisie. Vaak zijn deze traditionele methode erg duur en je kunt je eigen budget niet zelf beheren. Bovendien, kom je niet te weten of hier daadwerkelijk een conversie wordt gegenereerd. Met AdWords weet je precies wie er op jouw advertentie heeft geklikt en hoeveel dit heeft gekost en hoeveel verkeer AdWords heeft gegenereerd. Ook kan je gemakkelijk zien hoeveel je kwijt bent per conversie. Deze informatie is zeer waardevol, omdat je hiermee jouw campagnes steeds beter mee kunt optimaliseren.

  5. Blijf de concurrentie voor

    Wanneer iemand online iets zoekt dat gerelateerd is aan jouw product/dienst en je geen advertenties uitvoert, maar jou concurrent wel, dan betekent het dat je concurrentie je één stap voor is. Je verliest daardoor mogelijk een potentiële klant. Je kunt ze voor blijven door betaald te adverteren. Op deze manier kan je jou concurrentie in de gaten houden en je campagnes blijven verbeteren ten opzichte van de concurrentie. Zo kan je jezelf op de juiste manier onderscheiden.

 

Wilt u uw AdWords campagne liever uitbesteden? Bekijk onze zeer voordelige tarieven.

Een AdWords Campagne Starten

About Matthias Kok

Matthias is een expert op het gebied van digitale technologie. Het schrijven van blogs en de lezer voorzien van tips over de online wereld zijn voor Matthias een ware passie.

Plaats een reactie


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.

Previous

3 meest voorkomende WordPress errors

5 belangrijkste redenen voor een succesvolle website

Next